Last week in the USA

26 augustus 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hallo iedereen!

De laatste week ben ik een beetje vergeten om een blog te schrijven. We hebben ook zoveel gedaan/gezien/gereisd dat ik 's avonds geen puf meer had om nog een blog te schrijven. Dus hier komt ie dan, de blog van de laatste week in Amerika.

Mijn vorige blog eindigde bij woensdag.. Donderdag hebben we dan ook niet zoveel gedaan, ik heb de hele dag de serie Nashville gekeken want in Nederland is deze niet beschikbaar en voor mij van levensbelang om dit te zien hihi.
​Vrijdag zijn we in Grand Rapids naar de Frederik Meijer Gardens geweest. Mama en ik hebben niet zoveel met planten en sculpturen maar voor Adriaan was dit natuurlijk heel erg leuk om zijn nieuwe camera uit te proberen. Hij heeft dan ook heel wat mooie foto's kunnen maken.

Zaterdag was het eindelijk zover om richting Nashville te gaan rijden, hier keek ik al de hele vakantie naar uit.
​We zijn eerst naar Louisville gegaan. Hier hadden we alvast een hotel geboekt. Eenmaal daar aangekomen en ingecheckt te hebben bleek 1 kamer nog helemaal niet schoongemaakt te zijn en stond er nog een lege wijnfles van de vorige gast. De andere kamer wilde überhaupt niet open.. Gelukkig hadden we nog niet uitgepakt dus het was niet inpakken maar wel WEGWEZEN! Gauw op zoek naar een ander hotel.
​De volgende dag zijn we naar de Louisville Cavern gegaan. We wilden graag ziplinen in de grot maar helaas waren hier geen plekken meer voor vrij. Dus hebben we een hele saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaie tramrit gemaakt door de grot.. Het leek me heel leuk maar ik kan leukere dagjes uit bedenken.
​Aan het eind van de middag zijn we verder gereden naar Nashville. Hier kwamen we aan bij een mooi huis die we via airbnb hadden gehuurd.
​'s avonds zijn Adriaan en ik naar East-Nashville gereden op zoek naar plekken waar ze gefilmd hebben voor de serie Nashville.
​We zijn in the 5 spot beland waar een country-band aan het optreden was en hebben daar een drankje gedronken. Super cool om op de plekken te zijn die ik al heel vaak op tv voorbij had zien komen.

​Op maandag was het de grote dag voor Adriaan, er was een zonsverduistering. Adriaan was al vroeg op en ging in z'n eentje richting Hopkinsville, dit zou de beste plek zijn voor de zonsverduistering. Kijk even op zijn Facebook voor hele toffe foto's!!
​Papa en ik hebben aan het begin van de middag een uber besteld en zijn richting de binnenstad gegaan. EINDELIJK IN NASHVILLE!!! <3

​We hebben samen wat gegeten in het cafe bij het Johnny Cash Museum en zijn daarna nog naar buiten gegaan om ook de zonsverduistering te zien. Het was erg druk en iedereen stond met brilletjes te kijken. Helaas kwam er op het moment zelf een dikke vette wolk recht voor de zon dus helaas konden we niets meer zien. Het werd wel heel erg donker, midden op de dag. Heel gek, en iets wat je maar 1 keer in je leven meemaakt.

​Toen het weer licht werd stroomden de straten leeg en gingen we naar het Johnny Cash Museum. (zie foto's)
​Daarna hebben we gewandeld door Nashville richting de Ryman Auditorium. Hier was de mogelijkheid om een liedje op te nemen in de studio. Natuurlijk een toeristen attractie maar aangezien er een gitaar was en ik mijn eigen liedje mocht doen ipv een cover leek me dit wel heel erg tof en heb ik dat gedaan!

​Daarna hebben we wat gedronken in 1 van de vele barretjes en natuurlijk cowboy laarzen gekocht want dat was ook een doel van de reis naar Nashville.
​Als laatste gingen we nog op zoek naar het gebouw waar Highway 65 op staat. Dit is in de serie Nashville Rayna's platenlabel.
Adriaan kwam ons ophalen in onze dikke auto en we zijn nog door Belle Meade gereden. (Hier willen wij best wel wonen)
​Hier stond het duurste huis van Nashville, het huis waar Rayna James woont in de serie en een groot deel is opgenomen. Natuurlijk moest ik daar ook even een foto van nemen. (ik ben echt niet verslaafd aan die serie hoor)

Nou dit was dus alleen nog maar maandag. Dinsdag hadden we een backstage tour geboekt in de Grand Ole Opry. Super tof om te zien waar alle grote country artiesten optreden en jeetje wat een mooie kleedkamers! Natuurlijk mijn grote droom om hier ooit op te mogen treden, maar om op het podium te mogen staan met deze tour was al erg fijn.

​Die middag zijn we naar het huis geweest van voormalig president Andrew Jackson. Dit leek papa leuk om te zien alleen de enorme wachtrij in meer dan 30 graden vond ik iets minder leuk. Het huis was wel mooi om te zien!

​Dan zijn we alweer bij woensdag. Woensdag vertrokken we uit Nashville en gingen we richting Memphis. Hier hebben we Graceland bezocht.
​Jeetje wat was dat huis klein.. ik had het veel groter verwacht. Elvis had het wel erg gezellig in huis en het was erg tof om te zien.
​Ook zijn graf vond ik erg indrukwekkend. Al zijn auto's, vliegtuigen, gouden platen en veel kleding werd in een ander gebouw tentoongesteld. Gaaf om te zien!

​Donderdag zijn we in Memphis nog naar de Sun Studio geweest. DE studio waar Elvis, Johnny Cash en vele andere grote artiesten zijn begonnen. Een kleine ruimte waar veel prachtige muziek is gemaakt en in de avonden kun je er nog steeds komen opnemen (Nog een bucketlist ding erbij)

Toen was het alweer tijd om richting Chicago te gaan en op dit moment zitten we te wachten tot ons vliegtuig ons weer naar NL brengt. Donderdag begint voor mij het Zweden avontuur en vanaf dan zal ik ook daarover blogs schrijven!!

​Tot later en leuk dat je dit hele verhaal hebt gelezen!!

xx Yentl-Maxime