Chicagooooo

14 augustus 2017 - Grand Rapids, Michigan, Verenigde Staten

9 Augustus was het dan eindelijk zo ver. De reis naar Amerika ging beginnen. Om 8 uur 's ochtends kwam Naomi ons halen om naar Schiphol te brengen. Papa wilde er graag heeeel vroeg zijn omdat het misschien druk zou zijn. Eenmaal op Schiphol was er weinig te doen en konden we snel inchecken. Na nog even een kop koffie te hebben gedronken met Naomi en Alle ging de reis dan echt beginnen.
We konden snel door de security en hadden toen nog heel veel tijd over voordat ons vliegtuig zou gaan.
We hebben ons vermaakt door wat te eten en skip bo te spelen. Ik had mijn gitaar bij me als handbagage dus we moesten op tijd bij de gate zijn zodat er nog ruimte zou zijn in de bagage bakken. Na wat wachten en heel wat overleg mocht ik dan eindelijk als allereerste het vliegtuig in om mijn gitaar veilig op te bergen maar volgens deze mevrouw was dit wel een uitzondering. (Op internet staat gewoon dat je dit mee mag nemen als handbagage)

De eerste vlucht naar Londen ging beginnen. Ik moet er even bij vertellen dat ik samen met papa, mama en Adriaan deze reis ging maken. Mama vindt vliegen heel erg eng. Maar ik ben heel trots op haar, hoewel mijn hand haar iets minder aardig vond omdat deze fijn geknepen werd hihi :)

In Londen moesten we overstappen naar een vliegtuig van American Airlines. Hier mocht de gitaar eigenlijk niet mee als handbagage maar eenmaal bij de gate aangekomen was dit geen probleem en werd hij zelfs in een speciale kast opgeborgen. (Ik was heel blij)

Deze vlucht bracht ons naar Chicago. Hier zijn we 2 dagen gebleven. Op dag 1 hebben we een bustour gedaan, zo'n hop on/hop off bus.
Hierdoor hebben we alle bekende gebouwen gezien en wat extra informatie hierover gekregen. (Hoewel de tourguides het eten in Chicago belangrijker vonden)
Op deze dag heb ik ook 1 van de engste dingen in mijn leven gedaan. (De glijbaan op Tenerife was namelijk ook doodeng)
We zijn in de John Hancock tower naar de 94e verdieping gebracht en hier kon je bij een glazen raam staan die vervolgens voorover gaat. Het is dus alsof je over de rand van het gebouw hangt. Met hoogtevrees is dit doodeng!

De 2e dag ben ik met papa de stad in geweest. We hebben veel gewandeld door de stad en ik kon eindelijk de Chicago Theatre van dichtbij bekijken. Daarna hebben we nog een boottocht over de rivier gemaakt.
Chicago is een mooie stad met veel verschillende soorten gebouwen en heel veel te zien. Vanuit de hoge gebouwen en vanaf de pier heb je een mooi uitzicht over Lake Michigan.

Op zaterdag 13 augustus konden we de huurauto ophalen. We hebben zoveel bagage dat we wel een hele grote auto nodig hadden. En jeetje wat hebben we een dikke bak! Ik mag er officieel niet in rijden maar zoals jullie vast op facebook al gezien hebben, heb ik dat natuurlijk wel even gedaan.

We zijn richting Michigan gereden, Grand Rapids om precies te zijn. Veel mensen vragen zich af waarom we naar Michigan gaan als we helemaal naar de VS zijn gekomen. Nou... omdat hier een heleboel Havemannen wonen die papa graag eens wil ontmoeten.
Het is wel allemaal heel ver weg familie maar toch leuk om hier langs te gaan. We zijn zaterdag via Hudsonville gereden om daar familie te bezoeken.
Op zondag, voor mij nu nog vandaag, hebben we een soort reunie gehad met allemaal Havemannen. Een aantal hiervan heb ik al jaren op facebook en het was dus erg leuk om al deze mensen eens te ontmoeten.

We blijven nog een week hier in Grand Rapids in onze airbnb, het is net een kasteel!
En daarna gaan we richting Nashville. We gaan morgen naar Holland, want ja als je naar de VS komt moet je natuurlijk wel even Holland bekijken want dat kennen we niet haha.

Ik hou jullie op de hoogte!

See ya xx

3. Marcel Homan:
    Ik ben erbij
  4. Anneke Knevelbaard:
    14 augustus 2017
    Sorry voor je handje hihi